24 Kasım 2018 Cumartesi

Wilhelm REICH (Dinle Küçük Adam)

Bu sefer farklılık yaparak ; hem psikiyatrist hem psikanalist hemde yazar olan bir isimle karşınızdayım. Bu isim Wilhelm Reich . Ben sizler için “Dinle Küçük Adam”adlı eserini inceledim.Fakat öncesinde şunu belirtmek istiyorum;farklı kültürlere ,farklı düşüncelere sahip yazarları seçmeye çalışıyorum ki düşüncelerimiz çeşitlilik kazansın. Her görüşü değerlendirerek, kendi içimizde sentez yapabilelim.Son olarak şunada açıklık getireyim sanat sanat içindir görüşünü benimsediğimden yazarları siyasi görüşlerinden ayrı tutarak değerlendiriyorum.Aslında son zamanlarda freud ile ilgili çıkan gazete haberlerinden sonra freud a merak sardım.Wilhelm Reich da bildiginiz gibi Freud un yardımcısı şimdilik onun eserini paylaşacağım,ilerleyen günlerde de Freud un eseriyle karşınızda olmayı planlıyorum.Açıklamalarım bittigine göre başlıyayım,yine deneme türünü seçtim ,metinler ilk oluşturulduğunda bir yayınlanma kaygısı yokmuş  daha sonradan yayınlanmış.Dinle küçük adam diyerek aslında sokaktakı “sade vatandaşı “beni seni onu tanımlıyor.İnsan ilişkilerinin temelinin sevgi olması gerektiği,çocukları sevmeyen bir insan, öğretmen olursa o çocuklara birşey katamayacagı gibi çıkarımlarda bulunuyor. İş ilişkilerinde, ikili ilişkilerinde temelinin sevgi olması gerektiği;ilişkilerin duygusal yada cinsel açlık sebebiyle oluşmamasını çeşitli örneklerle belirtiyor. İnsanların dedikodularından çekinip kendi içimizde küçük adam oluşturduğumuzdan bahsediyor.Küçük adamın bazı özelliklerinden örnekler  veriyor,”Düşünürken de korkak davranıyorsun küçük adam,çünkü gerçek düşünme eylemi, yoğun duygularla bir arada gerçekleşir sense bedeninden korkarsın.”Bazı yerlerde öğütler veriyor bunlardan da en beğendiğim kısım şu,Doğayı düzeltmeye kalkışma. Bunun yerine onu anlamaya ve korumaya çabala.Boks maçı yerine kitaplığa,lunaparka gideceğine yabancı ülkelere git ve en önemlisi doğru düşün ,içinden gelen ve sana ne yapman gerektiğini söyleyen o sakin sesi dinle.”Bu yazarımızda yine bizi farklı diyarlara sürükleyenlerden bunca düşünür bunu diyorsa vardır bir bildikleri ama anladığım kadarıyla Wilhelm ın yabancı ülkelere gitmekten kastı çalışmalara oralarda devam etmek.Çünkü kendisi de yaşam enerjisi üzerine çalışmış bir bilim insanı.Bunun için karanlık odalarda sayısız deney yapmış.Maddi manevi harcamalarda bulunmuş. Deneylere harcadığı  miktarlar yüzünden deli yerine konulmuş bir isim.Genel itibariyle küçük adam diyerek ,küçümsediği bireyin , bundan kurtuluşu için ne yapması gerektiğinizde yazısına ekliyor. Orada da şunları der; “Dürüst aklı başında çalışkan verimli bir varlık.Örneğin bir arı ya da karınca gibi olduğunu biliyorum.Ben yalnızca senin yaşamını zehir eden,onu yüzyıllardır yıkan ve yıkmakta olan küçük adamı gün ışığına çıkarmak istemiştim.Küçük ve beş para etmez olmadığın zamanlar BÜYÜKSÜN sen küçük adam.İşte bu büyüklük senin tek umudundur ,kurtuluşunu yalnız ve yalnız büyüklüğünle gerçekleşecektir,küçük adam.Bir ticaret adamı olarak işini severek yaptığında tahta oymaktan, binalar kurmaktan ,boya yapmaktan,vitrin düzenlemek , tarlanı sürmekten hoşlandığında, bu işleri severek yaptığından çok büyüksün.”Bazen toplum baskısıyla kitapta ele alınan hali  ile komşu dedikodusunun baskısıyla içimizdeki doğruyu  gün yüzüne çıkaramıyor olsakta . İşini severek yapan bireyler olarak aslında bizde büyüğüz.Kitapta yer alan bir cümle ile toparlayayım. “Amaç ona varmak için yürüdüğün yoldur. Bugün attığın her adım senin yarınki yaşamındır.”                                                                                              Amaçlarımız doğrultusunda bir yaşam sürmek dileğiyle 🤚🏻

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Stefan ZWEIG(ANGST)

Bugün Stefan ZWEIG in Korku adlı eserinden bahsedeceğim.Aslında eseri 4-5 ay önce inceledim,fakat notlarımı kaybettiğim için buraya aktarama...