25 Şubat 2019 Pazartesi

Stefan ZWEIG(ANGST)

Bugün Stefan ZWEIG in Korku adlı eserinden bahsedeceğim.Aslında eseri 4-5 ay önce inceledim,fakat notlarımı kaybettiğim için buraya aktaramamıştır.Kitapta en beğendiğim kısım şu ; avukatla sanığın arasında geçen olay üzerine eşi şu sözleri söylemişti “,Bundan Eminim...karşısında sen olduğun için...senin yargın onun için çok önemli olduğu için...onca direnç gösterdi...en çok ...en çok seni sevdiği için.”  Bazen en yakın gördüğümüz insanlar bizden bir şeyler saklar, arkamızdan iş çevirdiğini düşünüp çok kırılırız böyle bir durun yaşamıştım bende , tam o zamanlardayken ,arkadaşım bu kitabı önermişti.Bu bölümü okuduğum direkt bir rahatlama hissettim.Duygularıma hitap eden kitapların yeri bir ayrı oluyor ben de 💖 Korku temasını, aldatma durumu üzerinden korku ve pişmanlık arasına sıkışmış bir kadının  ruhsal değişim durumlarıyla ele almış.Kocasının merhameti ve anlayışından dolayı,duyduğu vicdan azabı artmış ve en büyük cezayı duyduğu bilinmezlik duygusuyla almış.Bir an önce itiraf edip rahatlamak isterken,bir taraftan da itiraf ettikten sonra nelerin olacağını bilememenin vermiş olduğu ,bilinmezlik duygusu.. .Kitabı 2 Marmaray  yolculuğuma sığdırdım ama itiraf etmeliyim ki ,okurken korku yaşayan kadın kadar korku,panik ve endişe duygularını yoğun olarak yaşadım.Biraz öykünün detayına girmek gerekirse: Başarılı bir avukat olan Fritz,Irene adında bir kadın ile evli.Bu evlilikten 2 çocukları var.Maddi durumları gayet iyi herhangi bir hayat gayeleri yok.Irene nin evlilikte herhangi bir sorumluluğu yok.İş hayatı yok.Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için çalışan bir eşi var.Çocuklarıyla ilgilenen bakıcısı,evin işleriyle ilgilenen yardımcıları var.Irene bu evlilikte ,duvarı güzelleştiren bir tablo gibi amaçsal işlevi yok.Irene günlerini alışverişte veya kadın matinelerinde geçirirken, hayatında heyecan aramanın tutkusuyla genç bir piyaniste yönelir,ve ilişkileri başlar.Burjuva yaşantısından çıkıp onun sıradan yaşamına dahil olmak,ona kısa süreli bir heyecan yaşatsa da her defasında yakalanma tedirginliği artar.Birgün Irene şantajcı bir kadın tarafından tehdit edilir.Şantajcı kadın piyanistin eski sevgilisi olduğunu söyler.Birkaç defa Irene yi takip eder ,evine mektuplar yollar.Irene elindeki maddi imkanları susması için şantajcı kadına sunar.Irene artık kadının korkusundan evde vakit geçirmeye başlar ama evde de bu durum dikkatleri çeker. Bunun üzerine artık bu korku ve pişmanlık duygularından iyice boğulur ve intihar etmeye karar verir.Artık öleceğini ve herşeyden kurtulacağını düşünen Irene , intihar etmeden önce Fritz ın kollarında ağlar.Bu duruma daha fazla dayanmayan Fritz durumu açıklar.Karısı tarafından aldatıldığını anlayan Fritz,oyuncu bir kadın bularak, karısını şantajla korkutmayı planlamış.Evine dönmesi için bir plan yaptığını açıklar.Tek amacının karısının eski mutlu yuvasına geri çekmek olduğunu belirtir.                                                                           Ama ben psikolojik şiddeti böyle bir sevimli kılıfla ört pas etmeyi doğru bulmuyorum. O da Fritz in tercihi ☺️ Kıtapta benim almam gereken mesajı Fritz ile Sanığının yaşadıkları üzerine Irene nin yaptığı yorumdan aldım✅ Bakalım siz hangi mesajları alacaksınız 🧚🏻‍♀️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Stefan ZWEIG(ANGST)

Bugün Stefan ZWEIG in Korku adlı eserinden bahsedeceğim.Aslında eseri 4-5 ay önce inceledim,fakat notlarımı kaybettiğim için buraya aktarama...