15 Haziran 2017 Perşembe

Sevda Sözleri (Cemal Süreya)

Bugün ele alacağım tür șiir türüdür.Bunun için Cemal süreya nın Sevda sözleri adlı yapıtını seçtim.Asıl adı Cemalettin Seber olan ,Cemal Süreya 1931 yılında Erzincan'da doğdu.İlk olarak Cemal Süreyya olarak kullandığı mahlasındaki y harfini  Sezai Karakoç ile girdiği bir iddiada kaybetti.Lirik,erotik,politik tarzda eserler vermiştir;Sevda Sözleri bunların tamamının toplandığı eserdir.Ünlü șair 9 Ocak 1990'da İstanbul da vefat etmiştir.Yapıta geri dönecek olursak,hepsi özel olan bu șiirlerden benim en çok ilgimi çekenler mektuplardan derlenerek kitaba eklenen șiirlerdir.Bana göre șair o mektuplara yazdığı șiirler duygularını en güzel haliyle ifade etmiştir.Bunlardan biriyle yazımı bitirmek istiyorum."Biliyorum sana giden yollar kapalı üstelik sen de hiçbir zaman sevmedim beni.Ne kadar yakından ve arada uçurum;insanlar,evler,aramızda duvarlar gibi uyandım uyandım,hep seni düşündüm yalnız seni yalnız senin gözlerini..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Stefan ZWEIG(ANGST)

Bugün Stefan ZWEIG in Korku adlı eserinden bahsedeceğim.Aslında eseri 4-5 ay önce inceledim,fakat notlarımı kaybettiğim için buraya aktarama...